No Doubt Paryžiuje: dar ne laikas į pensiją

Gwen Stefani
Gwen Stefani

laikas.lt // 2012 m. lapkričio 9 d.

Geriau kuriam laikui išsiskirti, kad vėliau į sceną grįžtum su tokiu polėkiu, kokį antradienio vakarą Paryžiaus konferencijų centre „Maison De La Mutualite“ parodė No Doubt. Šiemet atsikūrę Kalifornijos pop-ska-rokeriai įtikino, kad laikas vis dar yra jų pusėje.

Koncertas buvo ypatingas dėl daugelio priežasčių. Nors šiemet keliomis neeilinėmis progomis No Doubt publikai jau buvo pasirodę („Teen Choice“ apdovanojimai, „iHeart Radio“ festivalis, Jungtinės Karalystės „X Factor“), solinį koncertą jie surengė pirmą kartą po trijų metų pertraukos. Taip pat tai buvo pirmasis grupės koncertas po to, kai jie išleido Push and Shove – pirmąjį studijinį albumą nuo 2001-ųjų.

Šis koncertas nebūtų įvykęs, jei ne kompiuterijos gigantė HP ir No Doubt leidybinė kompanija „Universal Music Group“. Suvieniję jėgas jos sukūrė naują internetinę muzikinę platformą „HP Connected Music“. HP vartotojams, turintiems „Windows 8“ sistemą, ji leis naudotis milžinišku „Universal“ globojamų atlikėjų muzikos archyvu ir laimėti internetu neperduodamas patirtis, pavyzdžiui, pietus su Madonna.

Koncerto dieną „HP Connected Music“ buvo pristatyta į Paryžių pakviestiems dešimčių skirtingų valstybių žurnalistams ir tinklaraštininkams. No Doubt pasirodymas – HP ir „Universal“ bendradarbiavimo pradžios šventės finalas, kuriame dalyvavo tik žiniasklaidos atstovai, minėtų korporacijų partneriai ir nedidelė dalis laimingiausiųjų fanų. Iš viso – apie 2 tūkst. žmonių.

No Doubt sugrįžimas buvo vienas svarbiausių pop muzikos įvykių šiemet. Nors per daugiau nei dešimtmetį praėjusį nuo paskutinio albumo pasirodymo pasikeitė ir kontekstas, ir klausytojų skonis, No Doubt žvaigždė vis dar ryški. 33 milijonai parduotų įrašų, dvi „Grammy“ ir šešios MTV statulėlės bei sėkminga vokalistės Gwen Stefani solinė karjera – prisiminkime „What You Waiting For“ ir „Hollaback Girl“ – yra pakankamos priežastys, kad oro uoste grupės lauktų paparaciai ir gerbėjai, kukliai prisipažįstantys: „I love you“:

Sugrįžti į žaidimą po ilgos pertraukos yra rizikinga. Visada bus tų, kurie sakys, kad verčiau reikėjo tyliai užsikonservuoti istorijoje užuot darius savo pačių parodiją. Ir dažnai jie bus teisūs – prisiminkime, kas liko iš atsikūrusių Blink 182 ar Guns N’ Roses. Vidutinis Push and Shove pasirodymas topuose (nebuvo pakilęs aukščiau trečios vietos nė vienoje šalyje, kol kas nė vienas singlas nepateko į top-5) liūdną lemtį prognozavo ir No Doubt, tačiau koncertas Paryžiuje suteikė vilčių.

Prieš koncertą: gitaristas Tom Dumont (kairėje) ir būgnininkas Adrian Young
Prieš koncertą: būgnininkas Adrian Young
Prieš koncertą: gitaristas Tom Dumont
Prieš koncertą: gitaristas Tom Dumont

Nors žinant situaciją atrodė, kad No Doubt tą vakarą koncertuos „iš reikalo“, jų šešetukas į pasirodymą sudėjo širdį. Seniai teko matyti grupę, taip pasiilgusią scenos. Setlisto pagrindą sudarė per 26 metų karjerą šimtus kartų sugroti singlai, tokie kaip „Sunday Morning“, „Hella Good“ ar daugiausia filmuojančių išmaniųjų sulaukusi „Don’t Speak“, tačiau grupė juos atliko su dinamika, puikiu vienas kito pojūčiu ir tokia energija, kokios nepavyksta išspinduliuoti daugeliui perpus jaunesnių kolegų.

Trys nauji kūriniai – „Looking Hot“, „Settle Down“ ir encore paliktas titulinis „Push and Shove“ – greatest hits nuotaikos nesugadino. Priešingai – pažintis su jais koncerto metu atrodė daug gaivesnė nei įraše.

Šventei vadovavusi Gwen Stefani atrodė kaip ką tik nužengusi iš 95-ųjų grupės klipo „Just a Girl“, tik mėlynas sportines kelnes iškeitusi į languotas ska. Kiek jai, priminkite? 43-eji? Sakote, ji dviejų vaikų motina? Matant ją scenoje faktai tampa neįtikimi. Atsiliepdami apie koncertą komentatoriai ir apžvalgininkai dažniau rašė apie Gwen pilvo raumenis, nei apie vis dar puikų jos balsą. Nekorektiška, bet suprantama.

Paradoksalus, bet būtent sprendimas nesikeisti yra No Doubt raktas į sėkmę. Su gitaristo „Converse“ sportbačiais ir Gwen kerzais jie atrodo archajiški, bet kartu ir neturintys analogų šiandienos pop muzikoje. Kai Madonna, Green Day ir kiti senieji vilkai bando adaptuoti save prie naujosios kartos klausytojų, „No Doubt“ pabandė klausytojus adaptuoti prie savęs. Matant Paryžiaus indie jaunimą besilinksminant taip, tarsi dabar būtų 90-ųjų ska bangos pikas, kurį patys No Doubt kadaise ir sukūrė, supranti, kad bent vienam vakarui grupei tai pavyko.