j.viewz: nesupratau, bet publikai patiko

j.viewz (c) Justė Urbonavičiūtė
j.viewz (c) Justė Urbonavičiūtė

laikas.lt // 2012 m. lapkričio 26 d.

Net nejauku apie šį šeštadienio koncertą pasakyti ką nors ne tokio entuziastingo, kai apžvalgos ir feisbuko komentarai mirga komplimentais ir šauktukais.

Organizacine prasme koncertas išties pavyko. Žmonių – tiek, kiek sostinės centre įsikūręs „Studio 9“ galbūt dar nebuvo matęs. Visi bilietai buvo išpirkti gerokai iki įvykio. Tai didelis pasiekimas, žinant, kad J.Viewz vardas nėra tas, kuris savaime garantuotų publikos dėmesį. Tiesą sakant, iki šiol Lietuvoje, kaip ir daug kur aplink, jis praktiškai buvo nežinomas.

Brukline kuriančio izraeliečio Jonathan Dagan vedinas elektroninės muzikos projektas kol kas labiausiai pasižymėjo 2010-aisiais išleidęs sėkmingą, bet iki Lietuvos tik per šio koncerto reklaminę kampaniją atėjusį vasariško brizo singlą „Salty Air“ ir sukūręs puikią pakuotę savo albumui Rivers and Homes. Už ją J.Viewz pernai netgi buvo nominuoti „Grammy“, „Best Recording Package“ kategorijoje:

(c) j.viewz FB
(c) j.viewz FB

Koncerto metu publika dainavo ar bent jau bandė dainuoti kartu su grupe, o pradėjus groti „Salty Air“ ar kitą kertinį atlikėjo kūrinį, baladę „Oh, Something’s Quiet“ puldavo į mažą euforiją. Žiūrovai namų darbus buvo atlikę gerai. Multiinstrumentalistas Jonathan, vokalistė Noa Lembersky ir būgnininkas Ofer Levy – trijų garbanių trijulė iš publikos gavo daugiau nei galėjo tikėtis. Nuėjus į j.viewz.com tarp grupės feisbuko fanų rodo vien draugus iš Lietuvos. Aš irgi vienas jų.

Noa Lembersky (c) Justė Urbonavičiūtė
Noa Lembersky (c) Justė Urbonavičiūtė

Vis dėlto, koncerte techninio broko ir nemotyvuotų garsų buvo tiek daug, kad beveik maloniau klausiausi apšildžiusiųjų Proper Heat. Jie savo darbą atliko tvarkingai, bet ne motoniškai, negailėdami nei balso, nei prakaito, bet palikdami jėgų pagrindiniam vakaro veiksmui. Grupei nulipus nuo scenos jų lyderį Karolį Ramošką sveikino pats Jonathan – tikrai ne be reikalo.

Tuo tarpu j.viewz mums patiekė mišrainę. Joje buvo momentų, kai grupė priartėdavo prie M83, bet galiausiai puldavo iki Saulės kliošo. Koncertą pradėjusi Rivers and Homes intro su savo indie folk’išku  uuu žadėjo daug, tai ir liko vakaro viršūne. Į geras kompozicijas pretendavusieji kūriniai paskęsdavo džiaminimo kokteilyje, kuris smagus pajudėti, kai kraujyje cirkuliuoja renginį rėmęs „Hennessy“ konjakas, tačiau vertinant blaivia galva paprasčiausiai nėra įdomus. Pavyzdžiui:

Rašant šią apžvalgą, j.viewz įrašai soundcloud’e vėl skamba puikiai. Pradedi galvoti, kad arba a) šeštadienį matėme kitą grupę, tribute to j.viewz, b) Jonathan gerai pasidomėjo lietuvių skoniu, sužinojo, kaip dar nuo „Empti“ sėkmės čia populiari fankiška muzika ir tyčia parengė Vilniui adaptuotą programą.

Pasirodymą jis užbaigė sugrodamas skrilexišką miksą. Barmenai šoko ant pavydėtino dydžio „Studio 9“ baro, publikos rankos kilo į viršų. Koncertas pavyko.

j.viewz (c) Justė Urbonavičiūtė
j.viewz (c) Justė Urbonavičiūtė